Jakten på spargrisen

Inför sonens namngivning så skulle jag ha tag på en spargris. I inbjudan skrev vi nämligen att det inte fanns några önskningar om presenter, men ville man så fick man lägga en valfri peng i spargrisen.

Vet ni hur svårt det är att hitta en fin spargris idag? I tell you IT IS! Jag började på mina vanliga second handbutiker, inget napp. Sen söndagsloppisen - där hittade jag en stor fin porslinsgris men utan nyckel och jag mitt dumma nöt trodde då att jag skulle hitta något bättre. Dumt dumt dumt. För jag hittade inget bättre, trots flera veckors jakt. Jag fick till slut köpa en blommig sparkrokodil från Åhléns som jag inte ens kommer visa på bild, den var visserligen på "rea" men sällan ett fynd. Fula krokodil.

I efterhand hittade jag dock denna underbara Mumin. Han är defekt och saknar också nyckel men åh himmel i havet vad fin han är <3 och kostade 10:- gjorde han


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0