Första koppen till samlingen?

Söndagens besök på Östregårds loppis var en höjdare tycker jag. Förutom förklädet jag bloggade om längre ner så hittade jag också en kopp med fat. Den var så söt och jag synade den undertill efter stämpel men kammade noll. Jag lät den stå kvar på hyllan, med tanken "en ensam kopp, vad ska jag väl med den till?".

När jag senare köade till kassan så såg jag den stå kvar och bestämde mig för att slå till. 35:- är ju ingenting, både kopp och fat var ju i finfint skick. Så den fick följa med hem.

Jag körde en snabb googling och hittade den bland Rörstrandporslinet. Tydligen ska det vara en Rörstrand Fiesta Röd som jag kommit över? Trots att den inte är märkt. Hittade annons på likadan, omärkt och till priset av ca 450:- komplett med ett fat och en kopp. Det måste nog räknas som ett fynd :)

Så ja, låt mig presentera kopp nr 1 till samlingen: Rörstrand Fiesta röd. Jag hoppas att dom blir fler.

Kommentarer
Postat av: Sara

Å så stor och fin, och vilket fynd!

2011-07-28 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0