En burk med fel lock - kommer lastat!

Har tillbringat ett par dagar i Malmö men utan fyndjakt som prio 1. Vi åkte ner hela familjen och njöt av fint hotell, fint väder och fina vänner. En och annan fin promenad hann vi också med och till makens förtret så lyckades han ständigt föreslå gator där vi promenerade RÄTT IN i olika secondhand butiker. Jag gjorde dock hans och barnens plåga kort och susade snabbt in och ut ur dom. Ett par fynd fick följa med hem. Ett ofynd också. Suck. Jag köpte en supersöt burk från Rörstrand i gult. Med ett trälock som bara inte kan vara det rätta. Det är skevt och för litet känns det som. Och fult. Missuppfattade priset på burken och betalade mer än dubbelt så mycket mot vad den kändes värd med detta fula lock. Ah well - jag kan inte ha tur jämt.

Om någon för det första läser min blogg och för det andra vet vad det SKA vara för lock till burken - så berätta gärna det för mig.

Den är stämplad Rörstrand Sweden 651 undertill.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att det ser ut som en sådan där sillburk med korklock som farmor använde. Korklocken blir ju urk lite äckliga efter ett tag - och slängs förmodligen i bodelningen, medan burken lämnas till loppis. Loppisen i sin tur har ju mängder av udda lock - eftersom burkarna kraschar ibland - och försöker para ihop dem med burkar som blivit utan. Så ut och leta fräscha korklock (alla hade säkert inte sill i sina burkar)!

2011-07-31 @ 22:38:12
Postat av: Nadja

Åh tusen tack för den infon Anna. Det låter som en väldigt rimligt förklaring. Kanske ska jag då vara tacksam att det inte var ett ruttet sillock på min burk ;)

Då vet jag vad det är jag ska hålla ögonen öppna efter!

Tack!

2011-07-31 @ 22:44:08
URL: http://fyndatavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0