när man lurar sig själv

Idag tog vi en biltur till IKEA i Kalmar. Jag har suktat efter en stringhylla till köket ett tag nu, men så beslöt jag mig för att ge upp och bestämde mig för ett billigare alternativ från IKEA. På vägen dit stannade vi till på "25:ans loppis" och det var stooort. Massor med grejjer men dom hade också vett att ta betalt och ja, dom visste vad dom sålde. Så precis när vi skulle gå därifrån tomhänta så får jag se en ask på disken innehållande tillsynes oanvända bakelit-teskedar, fortfarande i sin plast. 6st låg där i asken. 50:- betalade jag för dom - tackade och åkte vidare.

På asken står det 1 doz och ojoj vad nöjd jag kände mig där - orginalasken och allt! Karln upplyste mig om att ett dussin faktiskt inte är 6 utan 12... Jaja, jag fick mina SEX teskedar iaf. Och asken var söt och jag gillade tanken på att dom legat där orörda i decennier. Högst troligt har dom inte legat där alls länge dock - för det kan inte vara orginalasken - det hade inte fått rum 6 st till i den.
Struntsamma.
(ni hör hur jag gärna hade fortsatt lura mig själv att ett dussin är 6 va?)

Jag saknar nu bara gafflar sen känner jag mig nöjd (tills jag springer på några Focus deluxe och börjar samla på de istället).




Kommentarer
Postat av: Marie Lundin

Fina skedar! Och stringhyllor ska vi inte bara tala om! Funderade med på en till köket innan men kände väl att jag inte ville lägga så mycket pengar på't! Nä, nu siktar jag på en riktigt snygg teak fåtölj ist. Hoppas jag hittar nån snart. Såg två ganska fina när jag var på loppisrunda med pappa. Men det fanns inte en chans att få in dom i bilen..:(

2011-08-01 @ 22:58:18
Postat av: Gila

Riktigt fina skedar. Grattis!

2011-08-05 @ 22:54:05
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Amelie

Åh! Min älsklingsmodell! Jag har ett halvt dussin ungefär vardera av knivar, gafflar och skedar, och vill gärna ha fler. Kul att se att de går att få tag på, men jag går inte på loppisar särskilt ofta så jag får hittar säkert ändå inga.



/Amelie (a.k.a. Picea på sjalbarn)

2011-08-06 @ 22:47:52
URL: http://jordriket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0